Operacja przeszczepu włosów po znieczuleniu

Okres oczekiwania to czas potrzebny na powrót do zdrowia po operacji przeszczepu włosów po znieczuleniu. Chirurg przygotuje miejsce, w którym zostaną umieszczone przeszczepione włosy. Aby to umożliwić, użyje skalpela lub igły do zrobienia otworów w okolicy i umieszczenia w nich przeszczepów. Operacja trwa około 4 do 8 godzin. W zależności od liczby przeszczepów i wielkości przeszczepianego obszaru, zabieg może trwać od czterech do ośmiu godzin. Zabieg można powtórzyć, jeśli obszar dawczy ponownie wyłysieje lub jeśli pacjent chce mieć gęstsze włosy.

Okres oczekiwania na przeszczep włosów po znieczuleniu

Czas oczekiwania na efekt przeszczepu zależy od wielu czynników. Przede wszystkim należy rozważyć, czy operacja może zostać przeprowadzona w czasie potrzebnym na odzyskanie sił w pracy. Po przeszczepie włosów trzeba będzie odczekać co najmniej dwa tygodnie, aby odrosły nowe włosy. Ponadto przez kilka dni po operacji należy unikać intensywnego wysiłku fizycznego. Wokół przeszczepionego miejsca może pojawić się niewielka ilość strupków. Minie co najmniej 7-10 dni, zanim będzie można wrócić do pracy.

Mimo że w ciągu pierwszych 24 godzin po zabiegu możesz odczuwać pewien dyskomfort, nie jest to niczym niezwykłym w przypadku tego rodzaju operacji. Większość pacjentów może wrócić do pracy już następnego dnia po zabiegu, natomiast u innych rekonwalescencja trwa nieco dłużej. Przeszczepy potrzebują czasu, aby „zakorzenić się” w obszarze biorczym. Na szczęście można powrócić do normalnej aktywności w ciągu kilku dni po zabiegu, ale przez co najmniej dwa tygodnie należy unikać intensywnych ćwiczeń i forsownych czynności.

Objawy zapalenia mieszków włosowych

Objawy zapalenia mieszków włosowych mogą wystąpić w obszarze biorcy po operacji przeszczepu włosów. Choroby te są częste po przeszczepie włosów i mogą powodować ropne lub małe czerwone grudki na przeszczepionych włosach. Mogą również powodować blizny i wymagają stałej opieki i troski, aby je usunąć. Oto niektóre objawy i możliwe przyczyny zapalenia mieszków włosowych po operacji przeszczepu włosów.

Zapalenie mieszków włosowych po przeszczepie włosów to poważna infekcja występująca po zabiegu. W niektórych przypadkach może być spowodowane zatkaniem porów skóry głowy dawcy lub biorcy, przewlekłym podrażnieniem spowodowanym goleniem i wrastającymi włosami. Infekcja jest zwykle wywoływana przez bakterię o nazwie pseudomonas aeruginosa. Osoby z otwartymi przestrzeniami na skórze głowy są bardziej podatne na zakażenie niż osoby, które nie mają takich przestrzeni. Gorące kąpiele również mogą być siedliskiem bakterii i stanowić zagrożenie. Pacjenci powinni unikać pływania i moczenia skóry głowy przez co najmniej dwa do trzech tygodni po przeszczepie włosów.

Zapalenie mieszków włosowych po operacji przeszczepu włosów może być objawem infekcji bakteryjnej. Objawia się ono czerwonymi, tkliwymi zgrubieniami bez głowy. Jeśli jest to wczesne stadium choroby, można przykładać na to miejsce kilka razy dziennie gorący okład, aż do zniknięcia guzka. Jeśli nie ustępuje, należy skonsultować się z lekarzem. Zakażenie miejsca dawczego może spowodować powstanie blizny.

Opcje chirurgiczne przeszczepu włosów

Jeśli chodzi o operacje chirurgiczne, do wyboru jest wiele różnych rodzajów przeszczepu włosów. Najbardziej powszechne są metody ekstrakcji mieszków włosowych (FUE) i przenoszenia mieszków włosowych (FUT). Obie metody wykorzystują małe, okrągłe nacięcia w celu pobrania włosów dawcy ze skóry głowy. Przeszczepy te są następnie wszczepiane w miejsce docelowe pacjenta. Obie metody mają różny czas gojenia i wymagania dotyczące rekonwalescencji, dlatego przed wyborem rodzaju zabiegu transplantacji włosów należy omówić swoje oczekiwania z chirurgiem.

FUE to jeden z rodzajów przeszczepu włosów. Polega ona na wycięciu paska skóry z tyłu głowy, znieczuleniu tego obszaru i przeszczepieniu pojedynczych włosów od dawcy. FUE wymaga mniej inwazyjnej operacji, ponieważ chirurg może usunąć pojedyncze mieszki włosowe za pomocą małej igły. Ponadto ekstrakcja jednostek mieszkowych jest łatwiejsza dla pacjenta. Zabieg trwa zwykle około dwóch godzin.

Powikłania przeszczepu włosów

Istnieje kilka potencjalnych powikłań po operacji przeszczepu włosów. Jednym z nich jest tymczasowe drętwienie w obszarze dawcy. Odrętwienie to jest tymczasowe, ale może trwać od trzech do 18 tygodni. W niektórych przypadkach pacjent może nawet zemdleć. W takiej sytuacji lekarz może ułożyć pacjenta w pozycji leżącej lub opuścić głowę między kolana. Inne zagrożenia obejmują zmiany pigmentu w obszarze biorczym. Mężczyźni powinni unikać słońca przez miesiąc po zabiegu. Kobiety powinny również nosić chusty lub kapelusze, aby zakryć przeszczepioną okolicę.

Innym powikłaniem jest pooperacyjny effluvium, czyli nagromadzenie wcześniejszych włosów w obszarze biorczym. Chociaż zdarza się to rzadko, może wystąpić w niewielkich ilościach. Dotknięte tym problemem włosy mogą odrosnąć w ciągu dwóch do czterech miesięcy, a leki mogą pomóc w złagodzeniu dyskomfortu. Mimo że większość włosów w obszarze poddanym zabiegowi odrośnie w ciągu tych dwóch miesięcy, siniaki pooperacyjne mogą być kłopotliwe i należy ich za wszelką cenę unikać.